Cosul este gol

Încorporarea educației nutriționale în rutina de acasă

Implicarea copiilor la mesele de familie de acasă este incontestabil pozitivă - îi ajută să mențină o greutate sănătoasă, să obțină mai mult succes în școală și chiar să introducă fructe și legume mai nutritive în mesele lor! Dar ce pot face părinții pentru a-i învăța pe copii nutriția acasă în afara luarea de mese împreună? Iată câteva sugestii.

Igiena la Baie, Dimineața și Seara

Începeți cu spălarea mâinilor și explicați că aceasta este un mod de a spăla germenii și bacteriile pentru a rămâne sănătos. Acest lucru este deosebit de important dacă copiii mănâncă încă cu mâinile. De asemenea, puteți explica de ce ne spălăm dinții amintindu-le copiilor că alimentele pe care le consumăm se pot lipi de dinți, ceea ce poate provoca în viitor carii și alte probleme dentare.


Ora Gustării

Este ușor să le oferiți copiilor gustări „rapide” precum sărățele, chipsuri sau fursecuri. Data viitoare când apucă unul din acestea, faceți un test de gust sau o activitate de tip “Critic alimentar” pentru a încuraja să mănânce ceva diferit. Urmărirea de către copii a programelor de televiziune în care se promovează gătitul sănătos crește probabilitatea ca alegerile alimentare ale acestora să fie mai sănătoase.


Timpul de Joacă

Unele gospodării au o bucătărie de joacă sau o mâncare de jucărie (sau vă puteți face singuri din aluat de joacă (plastelină) sau decupări din hârtie). Folosiți acest lucru ca o ocazie pentru a descoperi cum să faceți lucruri precum prepararea unei salate sau de popcorn, aranjarea mesei, decojiți o banană sau spălați vasele. Acest lucru ajută copiii foarte mici să devină mai independenți și să învețe să ajute atunci când vine vorba de masa de familie.

O altă activitate care poate prinde acasă sau la școală este realizarea unei cutii senzoriale (o cutie goală de servețele de hârtie e numai bună pentru acest lucru). Așezați câteva fructe sau legume în interiorul cutiei și puneți copiii să pună mâna înăuntru și să încerce să ghicească ce fruct este. Experimentați și cu forme sau texturi mai neobișnuite, cum ar fi bananele sau kiwi.


În Bucătărie

Dacă pregătiți o masă, este foarte bine să învățați copiii cum să parcurgă o rețetă. Evaluarea ingredientelor pentru a afla cum se transformă mâncarea de la crud la gătit îi ajută pe copii să învețe abilități de gatit și să devină mai dispuși să încerce! De asemenea, copiii pot învăța despre dimensiunile porțiilor și își pot testa abilitățile de matematică dacă o rețetă trebuie ajustată pentru un grup mai mare sau mai mic.

Cina

Implicați-vă copiii în planificarea și pregătirea cinei, stabilind regula că fiecare grup alimentar trebuie să fie reprezentat pe farfurie. Oferiți-le o activitate de încălzire, întrebându-i ce grupuri de alimente se regăsesc în preferințele familiei precum supa de pui, paste sau altele. Solicitând copiilor să ghicească care sunt ingredientele utilizate în aceste feluri de mâncare și să identifice cărui grup de alimente aparțin îi va ajuta să înțeleagă grupurile alimentare și să le echilibreze.

Timpul de Lectură

De la cărțile de gătit pentru copii, cum ar fi Bucătăria Italiană. Cartea de bucate a copiilor sau Bucătăria Franceză. Copiii Gătesc, până la ABC de Nutritie, există cărți din care să alegeți și care să consolideze obiceiuri alimentare sănătoase. Expunerea copiilor la fructe și legume în afara bucătăriei este o modalitate subtilă de a arăta că acestea fac parte din viața de zi cu zi și sunt lucruri normale de mâncat.